Erbjudandet gäller inte längre.

UR5i 3G router -en kostnadsfri månad när du tecknar abonnemang!

Nu börjar leveranserna av den nya 3G/HSUPA routern UR5i från Conel. En ny, snabbare, version av 3G routern UR5. Under september erbjuder vi alla kunder som beställer UR5i att teckna ett Multicoms Mobiflexabonnemang* med första månaden gratis.

Industriell 3G routerUR5i erbjuder samma pålitlighet som föregångaren UR5, men är i många avseenden dubbelt så bra. 3G routern UR5i är mer än bara dubbelt så snabb. Den har dubbla SIM-kort och byter operatör om den primära operatören får störningar i sitt nät. Till skillnad från UR5 nås bägge SIM-korten från routerns utsida. Dessutom har HSUPA routern dubbla USB host portar.

Liksom tidigare routrar från Conel, så som ER75i och UR5, så erbjuds en extraport kallad XPORT. Denna port kan numera utrustas med en extra ethernetport. Därmed kan du alltså ha dubbla ethernetportar i routern. Precis som med tidigare modeller kan du också välja RS-232, RS-485, MBUS eller I/O-port.

Likt övriga routrar används Linux operativsystem, men i UR5i finns ett utökat stöd för att skriva egna mjukvaruapplikationer. Alla Conels routrar erbjuds i aluminium eller plastkapsling.

Multicom Mobiflex har en månadskostnad på 395 kr. I priset ingår fast IP adress och obegränsad datamängd. Multicom använder Telias bassstationer. Vid tecknande av abonnemang tillkommer en inträdesavgift.

OBS! Erbjudandet med fri abonnemangsmånad har upphört. Du kan fortfarande teckna abonnemang men utan fri förstamånad.

För att teckna abonnemang, kontakta oss via mail eller ring oss på 08-659 43 00

Mer om UR5i