Conels routrar lanseras i ny kapsling.

GPRS och EDGE router

Induo lanserar en ny GPRS- och 3G-routerserie från Conel med ökad funktionalitet och användarnytta i fokus. Routerserien bygger vidare på routrarna UR5 och ER75i, routrar som använts för allt från att övervaka vulkanaktivitet på Island till betalningstransaktioner, fastighetsautomation och M2M applikationer.

ER75iv2 och UR5v2 är industrianpassade routrar med samtliga kontakter samlade på en sida för att underlätta vid montage på DIN-skena. Routrarna finns i två versioner, basic och full. Fullversionen erbjuder tre portar för anslutning av Ethernet, RS-232/-485, MBUS eller I/O-signaler. Genom att routern har dubbla SIM-kort med fail over lämpar den sig för applikationer med krav på driftsäkerhet och redundans.
Routerserien finns i utföranden med såväl metall som platskapsling. Alla routrar har en I/O-port med en ingång och en utgång. Den kan användas för att överföra en larmsignal som SMS till ansvariga och omvänt kan en utgång aktiveras via SMS.

De nyutvecklade routrarna baseras på ett Linuxoperativsystem med anpassningsmöjligheter för den som så önskar. Routrarna har stöd för de vanligaste nätverksfunktionerna som DHCP, NAT, IPsec, IPsec, OpenVPN, L2TP, VRRP och PPPoE Bridge.

Nya egenskaper.

· Upp till 21 Mbit/s (UR5i v2)

· Metall eller plastkapsling

· Kontakter på fronten