Maestro M100 serien utökas med ett 3G modem med samma kompakta yttermått och stabila design som GSM-modemet Maestro M100 2G. Det nya modemet, Maestro M100 3G, är ett kompakt modem för kontinuerlig, pålitlig uppkoppling år ut och år in. Modemet är avsett för applikationer som fordonsmontage, betalningssystem, industriell automation, mätvärdesinsamling och fastighetsautomation.

Maestro M100 3G modem har såväl RS-232 som USB-port samt även inbyggd GPS. Dessutom är modemet försett med en in-/utgång som kan användas för övervakning och styrning via SMS.

Modemet är inrymt i en tålig aluminiumkåpa som kan monteras på DIN-skena. Maestro M100 3G kopplar upp sig via 3G med stöd för två 3G-band (900/2100 MHz) samt fallback till GSM.

Maestro M100 3G har en rad inbyggda funktioner för att garantera uppkoppling mot omvärlden, bland annat genom en rad avancerade mjukvarufunktioner. Modemet är avsett fungera många år utan tillsyn eller löpande underhåll i applikationer där en robust och pålitlig länk för dataöverföring skall kunna fungera under många år.

Mer om Maestro M100 3G

3g utförande av Maestro 100