Induo vinner Mynewsdesks årliga tävling ”Årets Nyhetsrum”. I år var Induo ett av de fyra nominerade företagen i kategorin ”Best of the best” och det företag juryn utsåg till vinnare i denna toppkategori.

Vinnare i årets nyhetsrum 2013-Att vinna utmärkelsen Årets Nyhetsrum i denna kategori är stort och överväldigande. Vi har vunnit tre år tidigare i vår branschkategori men denna kategori som samlar ”best of the best” bjuder ju på ganska tuff konkurrens, säger Ulf Seijmer, delägare och Creative Director på Induo. För oss har vårt newsroom haft en mycket central roll sedan många år tillbaka och vi arbetar mycket med att ständigt förbättra material, det är kul att det återigen uppmärksammats och lett fram till denna fina utmärkelse.

I år var totalt var 52 företag nominerade i tretton kategorier. Induo har tidigare vunnit utmärkelsen Årets Pressrum 2010, 2011 och 2012.

-Under året har vi byggt vidare på den inslagna banan och varvat pressreleaser med debattartiklar, bloggande, korta och långa instruktionsvideos och en del direktsändningar. Vi når längre och bredare för varje månad som går, vår satsning på ett rikt newsroom går hem vilket är jättekul, säger Ulf Seijmer.

Juryns motivering till priset lyder ”i år går priset till en aktör som med fingerspitzengefühl prickar in säsongsteman, debatterar prismodeller och publicerar mobiltäckningslista. Att berika sina utskick med relevant tillbehörs- och arkivmaterial har denna aktör bildat skola i.”