GSM modemet Maestro 100 Evo utgår och ersätts av M100 2G, både snabbare och mindre än sin föregångare. Maestro M100 2G är ett modem för uppkoppling av maskiner, processer och fastigheter, applikationer där egenskaper som tillgänglighet och stabil uppkoppling är viktig.

Maestro M100 2G har kompakta yttermått och bra miljötålighet, den är testad inom temperaturspannet -40° C till +85 °C. Konstruktionen är anpassad för industriella applikationer där både val av komponenter och dess konstruktion är anpassade för daglig drift i många år. Maestro M100 2Gs kapsling är av robust aluminium och modemet kan monteras på DIN-skena. Tack vare möjligheten att ansluta en yttre antenn kan goda täckningsförhållanden erhållas även där signalen är svagare.

Maestro M100 2G har en rad funktioner för att hålla uppkopplingen igång och minimera behovet av servicebesök. Watchdogfunktioner och möjlighet att fjärrövervaka enheten säkerställer en problemfri uppkoppling.

Maestro M100 2G har RS-232 anslutning för extern utrustning, den finns i två versioner, Maestro M100 2G och M100 2G lite. M100 2G har analoga och digitala I/O-anslutningar för anslutning av till exempel givare eller styrning av funktioner, i övrigt är egenskaperna lika mellan enheterna.

Maestro M100 2G

Maestro M1002G