Den allsidiga GSM-produkten ESIM264 har fått svenskt språkstöd. ESIM264 från Induo används som såväl GSM-larm som fjärrstyrning via SMS och återfinns i applikationer som hemlarm, processlarm och driftsövervakning. Genom att alla statusmeddelanden och larmtexter nu skickas som svenskspråkiga SMS blir det litet lättare att såväl komma igång som att tolka produktens information och larmmeddelanden.

ESIM264 med svenskt språkstöd
”Vi har sänkt ribban för att komma igång med ESIM264. Även om många av våra kunder hanterar engelska så ökas produktens användbarhet genom det utökade språkstödet” säger Björn Moberg, delägare och grundare av Induo.

För de som redan har en ESIM264 kan en ny firmwareversion erhållas kostnadsfritt från Induo. Produktens firmware kan uppdateras med hjälp av en PC och en USB-kabel och uppdateringen är nästan lika enkel som att kopiera en fil till ett USB-minne. För den som känner sig osäker kan ESIM264 returneras till Induo och uppgraderas mot en mindre hanteringskostnad.

Nu pratar larmet svenska