Induo lanserar ESIM264, en produkt med möjlighet att individuellt övervaka 12 larmpunkter och fjärrstyra 10 utgångar via SMS. Användningsområdena är fjärrövervakning av egendom som fastigheter eller lagerlokaler, temperaturövervakning av kylrum, serverhallar, bostäder och lokaler, övervakning av processer, larmsystem i fastigheter eller som navet i det smarta hemmet. Med ESIM264 flyttar Induo fram gränsen för antalet funktioner som ryms i en prispressad produkt för styrning och övervakning via SMS.

GSM larm med sms-övervakning och appESIM264 levereras med en temperaturgivare som skickar SMS om temperaturen avviker från satta gränser. Sensorns breda temperaturspann (-55 till +125 ° C) gör att produkten passar många temperaturövervakningssituationer. Aktuellt temperaturvärde i klartext kan även hämtas via SMS.

ESIM264 har två utgångar för styrning av funktioner i grundutförande och genom en tillvalsmodul ges tillgång till ytterligare 8 utgångar. Utgångarna kan ha fasta till- och frånslagstider eller styras via SMS.

Ett backupbatteri kan kopplas direkt till ESIM264 som har inbyggd batteriladdare, anpassad för 12 V batterier upp till 7 Ah. Vid störningar i den ordinarie matningsspänningen skickas SMS till användarna.

ESIM 264 kan med fördel användas som larm, enhetens mikrofoningång ger möjlighet att höra vad som händer på installationsplatsen, och dessutom finns utgångar för siren. När produkten används som larm aktiveras larmet via SMS eller genom att ringa till den.

ESIM264 har en port för iButton 1-wire, ett system för överföring av data via en kabelledare utvecklat av DALLAS Semiconductor. I ESIM264 används 1-wire för kommunikation med temperatursensor men även för behörighetskontroll med stöd för kodströmbrytare samt passagekontroll med iButton. iButton är en krets inrymd i en 16 mm tjock rostfri behållare som påminner om ett knappcellsbatteri.

För den som vill använda ESIM264 för trygghetslarm eller passagekontroll finns möjlighet att ansluta ljudkort för högtalare vilket möjliggör tvåvägskommunikation.

ESIM264