Induo offentliggör idag ett nytt samarbete med den Litauiska tillverkaren ELDES UAB. ELDES är en snabbväxande tillverkare av GSM baserade lösningar för säkerhet, larm och övervakning. ELDES har utsett Induo som exklusiv distributör för GSM baserade produkter på den svenska marknaden.

”Vårt samarbete med ELDES gör att vi får tillgång till ett rikt utbud av kostnadsattraktiva GSM produkter för övervakning av egendom eller statusövervakning av processer. I takt med att GSM-abonnemangen blir allt billigare öppnas en ny marknad där övervakning av enklare objekt blir kostnadsmässigt intressant. Med ELDES produkter kan vi erbjuda attraktiva produkter till dessa applikationer. Vi bygger vidare på vår inslagna produktstrategi och kan med ELDES produkter erbjuda en rad nya, intressanta och framförallt prisvärda alternativ för övervakning via mobilnäten” säger Ulf Seijmer, Creative Director och marknadsansvarig på Induo.

ELDES grundades 2005 av en grupp ingenjörer med lång erfarenhet av speciallösningar inom elektronikområdet. ELDES fokus är kostnadseffektiva säkerhetsprodukter med ett starkt marknadsfokus. ELDES bedriver ett målmedvetet arbete att nå ut på den europeiska marknaden och etablera sig i såväl Skandinavein som resten av Europa. Ambitionen är att producera högkvalitativa lösningar baserade på den senaste teknologin med produkter inriktade på att leverera trådlös uppkoppling och frihet med en prislapp som passar en massmarknad.

Trådlöst billarm för GSM